ISO 9001:2015 CERTIFIED

A A A

 

dimitropoulos

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Παναγιώτης Δημητρόπουλος

Μέλος ΕΕΠ

Τμήμα Οργάνωσης & Διαχείρισης Αθλητισμού

Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου

Οικονομικά Θέματα Ερασιτεχνικών Αθλητικών Σωματείων


 Περίληψη εισήγησης

Τα ερασιτεχνικά αθλητικά σωματεία αποτελούν τον κορμό του αθλητισμού στην Ελλάδα. Νομικά αποτελούν οργανισμούς μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα αλλά πρέπει να αποσκοπούν στην οικονομική βιωσιμότητα. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να εκμεταλλευτούν εναλλακτικές πηγές εσόδων, να ελέγξουν αποτελεσματικά τα έξοδά τους και να εφαρμόσουν τον οικονομικό προγραμματισμό στην καθημερινή τους λειτουργία. Η συγκεκριμένη παρουσίαση αποσκοπεί να εξηγήσει την εφαρμογή των προύπολογισμών ως εργαλείο οικονομικού προγραμματισμού, το οποίο μπορεί να βοηθήσει τα αθλητικά σωματεία να ανταπεξέλθουν τις δύσκολες παρούσες οικονομικές συγκυρίες. Στην παρουσίαση θα αναλυθεί με χρήση πρακτικών παραδειγμάτων, η εφαρμογή των προϋπολογισμών ταμείου, εσόδων εξόδων και κερδών, με την ελπίδα ότι θα παρέχει "τροφή" προς σκέψη ή προβληματισμό αλλά και περαιτέρω αναζήτηση κα εφαρμογή του οικονομικού προγραμματισμού και ελέγχου στα αθλητικά σωματεία.

 

 

 Κατεβάστε εδώ το πλήρες κείμενο της παρουσίασης

 
 download button

 

papaloukas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Μάριος Δανιήλ-Παπαλουκάς

Καθηγητής

Τμήμα Οργάνωσης & Διαχείρισης Αθλητισμού

Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου

Νομικά Ζητήματα Ερασιτεχνικών Αθλητικών Σωματείων


 Περίληψη εισήγησης

Ο αθλητισμός οργανώθηκε στη σημερινή του μορφή διαθέτοντας μια ισχυρή παγκόσμια κεντρική εξουσία, η οποία κατόρθωσε να συσπειρώσει όλες τις επιμέρους εθνικές αθλητικές οντότητες. Η σημαντική εμπορική ανάπτυξη του αθλητισμού συνοδεύτηκε και από μια ένταση σε κρατικό επίπεδο στις σχέσεις αθλητισμού και Πολιτείας και μία ένταση σε διεθνές επίπεδο στις σχέσεις αθλητισμού και διεθνών φορέων. Στην παντοδυναμία του παγκόσμιου αθλητικού συστήματος, τα κράτη αντιπαραθέτουν το Σύνταγμά τους, τις βασικές ελευθερίες, τα ανθρώπινα δικαιώματα, το δίκαιο ανταγωνισμού αλλά και τους κοινούς ποινικούς κανόνες, σε μια προσπάθεια να εξασφαλιστεί η ακεραιότητα στον αθλητισμό σε κάθε της μορφή. Στην προσπάθεια αυτή ο αθλητισμός θεωρεί, ότι οι έξωθεν παρεμβάσεις εμποδίζουν το έργο του, ενώ τα κράτη θεωρούν, ότι ο αθλητισμός πρέπει να επιταχύνει τις διαδικασίες εκσυγχρονισμού του.

Σε αυτό το περιβάλλον συγκρούσεων, διαπραγμάτευσης και συμβιβασμών, που διαρκώς μεταβάλλεται, εισβάλει και η σύγχρονη τεχνολογία για να αλλάξει όλα τα δεδομένα, όπως τα γνωρίζαμε μέχρι σήμερα. Μέχρι σήμερα όταν αναφερόμασταν στα σημαντικά ζητήματα του αθλητισμού επιλέγαμε να επικεντρωνόμαστε στην ηγεσία του αθλητισμού, την εθνική ή διεθνή ομοσπονδία, λησμονώντας το κύτταρο του αθλητισμού, που είναι το σωματείο. Η τεχνολογία έχει πλέον τέτοια διείσδυση στην καθημερινότητά μας, ώστε απαιτεί ενέργειες όχι μόνο από την ηγεσία αλλά και από όλες τις βαθμίδες του αθλητισμού, μέχρι το κάθε σωματείο και τον κάθε αθλητή.

Μια νέα μέρα ξημερώνει, στις προκλήσεις της οποίας και ο αθλητισμός και τα κράτη πρέπει να συνεργαστούν για να μην ξεπεραστούν από τις εξελίξεις.


 

 

 Κατεβάστε εδώ το πλήρες κείμενο της παρουσίασης

 
 download button

 

alexopoulos

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Παναγιώτης Αλεξόπουλος

Αναπληρωτής Καθηγητής

Τμήμα Οργάνωσης & Διαχείρισης Αθλητισμού

Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου

Ο ρόλος των διοικητικών στελεχών στον Αθλητισμό


 

Περίληψη εισήγησης

Κομβικές Προκλήσεις για τα Αθλητικά Σωματεία: Μάθηση - Διαρκής Μάθηση, Επαγγελματισμός Υγιής Ανταγωνισμός, Συναγωνισμός μεταξύ Σωματείων, Ευγενής Άμιλλα, Ευ Αγωνίζεσθαι σε Σωματεία & Αθλητές, Καταπολέμηση κάθε Διάκρισης (Φύλο, Χρώμα, Καταγωγή κ.ά.), Χρηματοδότηση με αξιοποίηση χορηγιών και συνεργειών.

Η οργανωσιακή (οικονομική και διοικητική), όπως και η επιχειρηματική ανάπτυξη των ερασιτεχνικών αθλητικών σωματείων πρέπει και μπορεί να έλθει μέσω της ευρύτερης αναμόρφωσης του τοπίου του ερασιτεχνικού αθλητισμού, που είναι ευθύνη της Πολιτείας και της πρότυπης οργανωσιακής ανάπτυξης από τα σωματεία μέσω της χρήσης σύγχρονων εργαλείων αθλητικής διοίκησης και μάρκετινγκ.

Οργάνωση και λειτουργία: Πρόσληψη εξειδικευμένου επαγγελματία αθλητικής διοίκησης. Δημιουργία επαρκούς και άρτιου οργανογράμματος. Εμπορικό τμήμα. Επικοινωνία. Επιμελητεία για τις Εγκαταστάσεις. Επαρκής στελέχωση των τμημάτων με σταθερούς συνεργάτες. Στελέχωση και με εθελοντές σε συγκεκριμένες περιπτώσεις ή περιόδους.

Επιχειρηματικός τομέας: Αντιμετώπιση των φιλάθλων ως «πελατών». Χρήση σύγχρονων εργαλείων αθλητικού μάρκετινγκ :Δημιουργία χορηγικού και διαφημιστικού προγράμματος, Δημιουργία ιστοσελίδας & σελίδων social media, Συνεχής δημιουργία «περιεχομένου», Προτυποποίηση του προϊόντος, Δημιουργία δράσεων για τους φιλάθλους, Δημιουργία βάσης δεδομένων των φιλάθλων, Εμπορία επίσημων προϊόντων

Επικοινωνία: Δημιουργία επικοινωνιακού πλάνου. Τηλεοπτική μετάδοση των δράσεων στα τοπικά ΜΜΕ. Συνεχής ενημέρωση της ιστοσελίδας. Συνεχής ενημέρωση των σελίδων social media.

Συνεχής δημιουργία «περιεχομένου». Συνεχής παροχή πληροφοριών προς τα τοπικά ΜΜΕ. Φιλοξενία media days. Φιλοξενία συνεντεύξεων τύπου.

Εγκαταστάσεις: Βελτίωση αθλητικών και λοιπών εγκαταστάσεων μέσω χρηματοδότησης από Επενδυτικά εργαλεία (ΕΣΠΑ κτλ), Χορηγούς, ΟΤΑ, Ίδιους πόρους.

Παροχή υπηρεσιών στο φίλαθλο κοινό, με: Τήρηση υγειονομικών πρωτοκόλλων, Δημιουργία χώρων εστίασης, Πρόβλεψη Στάθμευσης, Εμπορικούς Χώρους, Χώρους αναψυχής

Εν κατακλείδι: Για το μέλλον των σωματείων στην μετά covid-19 εποχή συνίσταται οι διοικήσεις των σωματείων να προβούν σε συγχωνεύσεις για να αποκτηθεί η «κρίσιμη μάζα» και να είναι σε θέση να εφαρμοστούν αποτελεσματικά οι σύγχρονες τεχνικές αθλητικής διοίκησης και μάρκετινγκ.


 

 

 Κατεβάστε εδώ το πλήρες κείμενο της παρουσίασης

 
 download button